Printeaza pagina

Despre

1.1 ALEXANDRION GRUP ROMÂNIA (AGR)

 

În cei 17 ani de prezenţă pe piaţa locală, AGR a dezvoltat din 1994, două unităţi de producţie la nivel local, în judeţele Suceava şi Prahova, dar şi o puternică prezenţă internaţională.

Portofoliul de produse AGR cuprinde toate categoriile de băuturi alcoolice şi se regăseşte în mărci precum: Alexandrion, Alexander Vodka, Brâncoveanu, Hogs, Red Bowler, Afinata şi altele, care au transformat compania într-unul din cei mai importanţi producători de băuturi alcoolice din România.

Calitate, pasiune şi excelenţă, cele trei valori esenţiale în dezvoltarea AGR, s-au reflectat, de-a lungul vremii şi în numeroasele premii pe care compania le-a obţinut, atât pe plan local, cât şi internaţional. În 2002, 2009 şi 2010 primea din partea Camerei de Comerţ şi Industrie Prahova distincţia pentru cea mai bună companie din categoria „Băuturi alcoolice”, la Beirut câştiga medalia de aur pentru calitate şi prestigiu, la Frankfurt i se înmâna premiul pentru „Best trade name”, iar de la Paris se întorcea acasă cu premiul primit în cadrul categoriei „Food and Beverage”.

Un an mai târziu, AGR era premiată la Geneva cu „Medalia de Aur pentru cinci continente”, iar în 2008 a primit pentru Vinars-ul Brâncoveanu „Trofeul Vinalies d’Or”, cea mai înaltă distincţie la categoria „Eau de vie”, în cadrul concursului internaţional „Vinalies Internationales” de la Paris.
Începând cu anul 2007, AGR a primit recunoaşterea pentru implicarea în proiecte de responsabilitate socială corporatistă, în cadrul „Top Corporate Awards”. Timp de 3 ani la rând, AGR s-a clasat în topul primelor 10 companii din România care investesc în proiecte de responsabilitate socială.
 

1.2 RESPONSABILITATEA SOCIALA PENTRU ALEXANDRION GRUP ROMANIA

 

Dincolo de trenduri şi de planuri de business, activităţile de responsabilitate socială corporatistă ale AGR au apărut din primele zile de funcţionare ale companiei, în 1994. Toate aceste proiecte au venit ca o iniţiativă firească, menită să ajute comunitatea în care ne desfăşurăm activitatea. La început proiectele de RSC au constat în donaţii şi sponsorizări către persoane sau organizaţii neguvernamentale care, prin programele şi serviciile furnizate la nivel local sau naţional, reuşeau să schimbe şi să completeze sistemul de protecţie socială din România.

AGR s-a implicat în susţinerea proiectelor din diferite domenii: sport, cultură, artă, protecţie socială, caritate, mediu etc, iar fiecare proiect ne-a apropiat şi mai mult de o stare de normalitate, în care relaţia dintre stakeholderi şi companie este una de simbioză.

În 2003, lua fiinţă Fundaţia Alexandrion Group, altfel spus, sprijinul oferit de către companie proiectelor variate devine parte dintr-o strategie de lucru ce şi-a propus să crească rezultatele prin eficienţă. Astfel, de peste şapte ani, AGR este o parte activă în comunitatea românească, atât la nivel local, cât şi naţional, prin proiecte punctuale, dar şi prin programe cu vechime de câţiva ani, făcând eforturi să răspundă la nevoile variate ale comunităţii.

Pentru AGR, responsabilitatea socială corporatistă înseamnă să fii responsabil faţă de angajaţi, faţă de colaboratori și clienţi, faţă de comunitatea din care faci parte și faţă de mediu, numai astfel se poate vorbi despre o dezvoltare durabilă a unei companii. De-a lungul anilor, echipa care a luat parte la crearea şi dezvoltarea proiectelor de RSC ale AGR a fost formată din angajaţi din aproape toate departamentele companiei, iar din 2003 proiectele s-au desfăşurat sub coordonarea unui angajat permanent al Fundaţiei Alexandrion Group.

Dincolo de cifre şi de statistici, pentru AGR, un proiect de responsabilitate socială corporatistă înseamnă suflet. Mult suflet și pasiune sunt investite în fiecare proiect, indiferent de aria din care face parte, de către echipa AGR. Iar din sufletul şi munca depusă se face educaţie, se cresc comunităţi, se consolidează cultura românească, se motivează tinerii talentaţi, se întinde o mână persoanelor defavorizate și se readuce zâmbetul pe chipul unor oameni. Cu dăruire se înseninează sărbătorile de Paşti ori de Crăciun, se susţine sistemul sanitar, se construiesc case, se plantează copaci ori se donează sânge.

Şi, de asemenea, tot dincolo de rezultatele în cifre, vorbim despre un viitor mai bun printr-o educaţie mai bună, un mediu mai curat sau o şansă la viaţă acordată la timp. Vorbim despre responsabilitatea socială corporatistă făcută cu suflet, pentru oameni.

Angajamentul AGR faţă de acţiunile sale de RSC a fost atât de puternic, încât compania le-a continuat, în pofida crizei financiare, care a impactat în mod negativ mai ales proiectele de responsabilitate socială dezvoltate la nivelul companiilor. Pe lângă continuarea proiectelor cu tradiţie, AGR a lansat, în 2008 şi în 2009, proiecte noi, unul dintre ele, „Investim în comunitate”, având ca obiectiv sprijinirea societăţii civile.

 

1.3 FUNDATIA ALEXANDRION GROUP

 

Dorinţa de a face bine și de a face o diferenţă în viaţa unor oameni sau a unei comunităţi este cea din care a luat fiinţă activitatea de responsabilitate socială corporatistă în cadrul AGR. Iniţial, activităţile de acest fel s-au derulat chiar prin intermediul diferitelor departamente ale companiei, fără însă să existe un sistem organizat pentru astfel de proiecte, existau doar oameni care, pe lângă activităţile ce ţineau strict de profesia şi poziţia lor în companie îşi doreau să facă din lumea de lângă ei una mai frumoasă. Încă de la începuturile sale, compania s-a angajat în demersuri menite să ofere sprijin celor în dificultate.

Proiectele de responsabilitate socială ale AGR pot fi descrise pe scurt ca fiind: diverse, ample, numeroase şi implementate cu suflet. Începând cu anul 2003 aceste proiecte au fost preluate şi desfăşurate sub umbrela Fundaţiei Alexandrion Group, organism neguvernamental specializat, care a avut sarcina de a coordona şi organiza numeroasele cereri de sponsorizare şi proiecte de responsabilitate socială. Astfel, a luat fiinţă una din primele fundaţii corporatiste din România, care a devenit cadrul organizat în care comunitatea beneficia de toate coordonatele pentru a-şi spune problemele şi a-şi expune planul de rezolvare.

De la cultură şi tineret, la sport, sănătate şi ajutoare umanitare, de la categorii sociale defavorizate la campanii de conştientizare, proiectele ce poartă semnătura Fundaţiei Alexandrion Group au avut un cuvânt important de spus în societatea din care facem parte.

Activitatea fundaţiei este coordonată de un colegiu director, din care fac parte angajaţi ai grupului şi ai fundaţiei, cu implicarea activă a acţionariatului companiei.

Din 2007, Fundaţia Alexandrion Group şi-a ajustat strategia în aşa fel încât continuarea proiectelor cu tradiţie şi dezvoltarea unor proiecte proprii să aibă prioritate. În acelaşi timp, implicarea în viaţa comunităţilor în care AGR îşi desfăşoară activitatea, precum şi proiectele care au ca obiectiv rezolvarea problemelor la nivel local au devenit direcţiile principale pentru Fundaţia Alexandrion Group.

Obiectivul principal a rămas, însă, acelaşi: implicarea fundaţiei să aibă un impact pozitiv în aceste comunităţi şi să facă o diferenţă care să conteze.
 

FundaTia Alexandrion Group

 

  • Creată în 2003 din dorinţa de a profesionaliza activităţile de responsabilitate socială derulate de AGR
  • S-a implicat în toate domeniile în care nevoia de susţinere şi de ajutor era necesară, pentru a impulsiona o creştere sănătoasă a comunităţii
  • Din 2007, strategia de acţiune a fundaţiei s-a îndreptat către menţinerea proiectelor cu tradiţie, crearea proiectelor proprii şi întâmpinarea nevoilor stakeholderilor.

 

Misiune, Viziune, Valori

Misiune


Misiunea Fundaţiei Alexandrion Group este aceea de a fi un catalizator şi de a sprijini stakeholderii AGR pentru a construi împreună o viaţă mai bună.


Ne dorim să întărim comunitatea locală şi să obţinem maximum de eficienţă din tot ceea ce construim împreună prin parteneriate cu stakeholderii AGR, prin proiecte proprii şi prin oferirea de oportunităţi şi crearea cadrului optim care motivează la voluntariat.

 

Stakeholderii AGR sunt:

  • Acţionarii
  • Angajaţii
  • Consumatorii
  • Partenerii de afaceri
  • Comunitatea locală
  • Societatea civilă
  • Autorităţile

 

Viziune


Toate acţiunile Fundaţiei Alexandrion Group sunt îndreptate spre a crea o lume mai bună, mai puternică şi responsabilă. Viziunea Fundaţiei Alexandrion Group este ca stakeholderii AGR să reuşească să se dezvolte, să descopere resursele pentru rezolvarea problemelor şi să înveţe să le folosească pentru a întări comunitatea şi a reprezenta un sprijin pentru ceilalţi.

 

Valori


Valorile Fundaţiei Alexandrion Group stau la baza fiecărei relaţii cu stakeholderii AGR şi ajută la formarea unor parteneriate solide prin:

  • Responsabilitate faţă de tot ceea ce ne înconjoară
  • Transparenţă în relaţia cu ceilalţi
  • Respect faţă de toţi stakeholderi
  • Pasiune pentru că totul porneşte din suflet
  • Excelenţă în tot ceea ce facem